Fotoprezenty

POMOC | FAQ - najczęściej zadawane pytania

Poniżej prezentujemy najczęściej zadawane obsłudze pytania. Jeśli Twoje pytanie nie znajduje się na liście, skontaktuj się z Nami za pomocą formularza kontaktowego.

1. Czym jest kod cennika?

Kod cennika pozwala na właściwą wycenę zlecenia i poprawnego jego wykonanie. Kod należy wpisać podczas logowania w polu zatytułowanym Kod promocji. Odpowiednie kody zostały podane w cenniku dostępnym na naszej stronie.

2. W jakim formacie otrzymam zdjęcia?

Zdjęcia wykonujemy w każdym wskazanym przez Ciebie formacie. Należy jedynie pamiętać, iż oryginalne zdjęcia z aparatów cyfrowych charakteryzują się zmienioną proporcją boków, to znaczy zamiast tradycyjnego stosunku 3:2, występuje stosunek boków 4:3. Niesie to za sobą określone konsekwencje. Aby uzyskać pełen kadr widziany na ekranie, należy zamówić format odpowiadający stosunkowi boków 4:3, np. 10,2x13,6 cm lub 11,4x15,2 cm. Jeżeli jednak docelowym formatem jest 10x15 (10,2x15,2) należy przekadrować zdjęcie za pomocą dostarczonego przez nas programu lub też pozostawić tą czynność naszym laborantom. Przekadrowanie oznacza zmianę proporcji zdjęcia i wiąże się z obcięciem części kadru wzdłuż dłuższego boku.

3. Czy z moich plików wykonam dobre zdjęcia?

Podczas wysyłania zdjęć za pomocą programu ukażą się kolorowe znaczki, czerwony oznacza kiepską jakość, zielony - wywołuj bez obaw.

4. Czy cały widziany przeze mnie kadr będzie widoczny na zdjęciu?

Ze względów technologicznych skrajne partie kadru są obcinane. Oznacza to, iż do 5% (25 pikseli) kadru po obwodzie może nie znaleźć się na zdjęciu. Jeżeli zależy Tobie na całym zdjęciu, musisz dokonać korekty poprzez obróbkę zdjęcia w programach graficznych.

5. Czy moje zdjęcia zostaną poddane cyfrowej optymalizacji?

Tak, każde zdjęcie jest optymalizowane prze program obsługujący naświetlarkę cyfrową. Oprócz optymalizacji przeprowadzamy korekcję jasności i kolorystyki zdjęć. Jeżeli ta operacja nie ma być przeprowadzana, należy zamieścić odpowiednią uwagę w polu "uwagi" podczas przesyłania zdjęć.

6. Czy mogę zamówić zdjęcia matowe?

Tak, oczywiście, należy zaznaczyć to podczas przesyłania danych.

7. Czy mogę wysłać zdjęcia za pomocą protokołu ftp?

Oczywiście, w tym celu należy skontaktować się z nami poprzez e-mail: pomoc@crazyfoto.pl

8. Jakie rozszerzenie powinny mieć moje pliki?

Przyjmujemy pliki o rozszerzeniach JPG; bmp; tiff; psd. Zdecydowanie najwygodniejszym sposobem transmisji jest przesyłanie zdjęć w formacie JPG.

9. Mam bardzo dużo zdjęć na płytach CD, czy mogę wysłać do was zdjęcia na płycie?

Tak, oczywiście. Zdjęcia można wysyłać na nasz adres pocztowy: Crazyfoto.pl, plac Pokoju 23/25, 84-300 Lębork. Do paczki z płytą należy dodać pełen opis zamówienia, dane adresowe, e-mail i numer telefonu.

10. Jaki jest czas realizacji zlecenia?

Zlecenie realizujemy natychmiast po otrzymaniu potwierdzenia dokonania przelewu z obsługującego nas banku. Czas dostawy uzależniony jest od firm spedycyjnych. Zlecenia wysyłamy przesyłkami poleconymi, poleconymi priorytetowymi lub przy pomocy firm kurierskich.

11. Jakie są koszty dostarczenia zdjęć?

Koszty dostarczenia zdjęć są zależne od cennika obsługującego doręczenie spedytora. W przypadku usług Poczty Polskiej różnice cen wynikają z obowiązku naliczenia 22% podatku VAT.

12. Czym jest numer zlecenia?

Numer zlecenia to unikalny numer transakcji, który jest niezbędny we wzajemnych kontaktach między Tobą, a nami. Numer zlecenia musi być podany zawsze, gdy chcesz uzyskać informację o statusie zamówienia.

13. Co jeśli zdjęcia nie będą spełniały moich oczekiwań.

W takim przypadku zawsze należy skontaktować się z nami poprzez e-mail: pomoc@crazyfoto.pl. Każdy przypadek analizujemy i rozpatrujemy jednostkowo.

Zamów szybko zdjęcia

Wejdź
i wyślij zdjęcia

Wybierz temat pomocy:

Infolinia: +48 59 8632 400